Er is onderzoek gedaan naar de meest smerige plekken op kantoor. Geloof ons, deze zijn dichterbij dan u denkt en we maken er allemaal gebruik van.

Bent u op de hoogte van de smerigste plekken bij u op kantoor?

Wij hebben de 8 smerigste plekken op kantoor voor u op een rijtje gezet.

  • Koffiemok
  • Koptelefoon
  • Pen
  • Koelkast
  • Toilet
  • Magnetron
  • Toetsenbord
  • Multifunctional (kopieermachine)
1. Koffiemok

Fijn een gedeelde kast vol koffiemokken, thee- en waterglazen maar helaas blijken deze kopjes erg vies te zijn, ook na het afspoelen met heet water. Wij adviseren daarom gebruik te maken van een eigen mok op kantoor.

2. Koptelefoon

Ook is het niet heel hygiënisch om een koptelefoon of oordopjes te delen met collega’s. De meeste koptelefoons zitten onder het zweet, oorsmeer en huidschilfers. Het is belangrijk om een eigen koptelefoon/oordopjes te hebben zodat u uw eigen hygiëne waarborgt. Wij denken namelijk dat u niet zit te wachten op bacteriën van anderen!

3. Pennen

“Kan ik even je pen lenen?” is een veelgevraagde vraag onder collega’s. Helaas is dit totaal niet hygiënisch. Kauwen op pennen doen enorm veel mensen zonder dat zij daar überhaupt over nadenken. Zodra u deze pen leent, begint ook u hier op te kauwen en ga zo maar door. Niet echt hygiënisch.

4. Koelkast

De koelkast blijft een groot probleem op de werkvloer. Druipende tupperware-bakjes, beschimmelde pakken yoghurt en sandwiches waar de meest gekke dingen op groeien. Bacteriën vinden het prachtig op kantoor. Thuis bevat een koelkast gemiddeld 7850 bacteriën. Dan moet je nagaan dat deze koelkast wordt veel minder gebruikt dan de kantoorkoelkast, met u en al uw vele collega’s. Reken maar uit!

5. Toilet

Het toilet blijft een ding. Ruim de helft van de Nederlandse werknemers stelt het toiletbezoek liever uit, omdat zij zich ergeren aan de smerige en onfris ruikende toilet. U wilt niet weten hoeveel bacteriën zich hier bevinden. Goede reiniging door schoonmaakbedrijven is daarom erg belangrijk.

6. Magnetron

Bacteriën ontwikkelen zich het snelst in warmte en laat dit nou de functie van de magnetron zijn ;-). Let vooral op wanneer er gerechten met vlees bereid worden. Als de magnetron daarna niet goed wordt schoongemaakt, kunt u hier erg ziek van worden.

ICT-reiniging voor de laatste twee ‘smerige plekken’ op uw kantoor

7. Toetsenbord en 8. Multifunctional

Een toetsenbord is een broedplaats voor bacteriën, want toetsenborden zitten onder de kruimels, zweet, huidcellen en stof. We gebruiken toetsenborden ongeveer 8 uur per dag en met het nieuwe werken en het gebruik van flexplekken gebruiken steeds meer mensen één toetsenbord. Wij raden u daarom aan om uw apparatuur door middel van speciale reiniging te laten schoonmaken. Maar ook de multifunctional is een bron van bacteriën, dit apparaat wordt door enorm veel verschillende personen gebruikt met een gemiddeld aantal aanrakingen van 300 per werkdag.  Fusernet ICT services zorgt ervoor dat apparatuur op de juiste wijze wordt gereinigd. Wilt u inzicht in de mate van vervuiling op uw werkplek, vraag dan een gratis hygiëne-meting aan. Door middel van de juiste apparatuur meten wij de aanwezigheid van het aantal bacteriën op uw werkplek en bieden wij u de uitslag in een rapport aan. Wilt u meer weten over ICT-reiniging? Kijk op onze pagina ICT-reiniging of neem contact met ons op zodat wij u alles kunnen vertellen over onze diensten.