Een langzame computer, een printer die niet volgens behoren werkt of programma’s die vastlopen. Allemaal ergernissen op de werkvloer waar velen last van hebben. Niet alleen als gebruiker maar ook als werkgever is een langzame computer niet heel gunstig.  Uit onderzoek blijkt dat belgische ambtenaren in totaal per jaar 14 dagen ‘’niet werken’’ door ICT-problemen, dat blijkt uit een enquête die is gedaan onder 3500 werknemers. Maar niet alleen in België ook in Nederland gaat veel tijd verloren aan ICT problemen. Er is eerder onderzoek gedaan door twee studenten aan de Universiteit van Twente. Uit het onderzoek bleek dat ruim 8% van de werktijd verloren gaat aan ICT problemen. Dat zijn gemiddeld 2 dagen per maand en kost het gehele bedrijfsleven 19 miljard euro per maand.

Werknemers moeten bijgeschoold worden

De wereld digitaliseert en daarom is het ook van belang dat werknemers bijgeschoold worden en hun digitale vaardigheden blijven ontwikkelen. Volgens de onderzoekers is één van de problemen dat we onszelf op het gebied van computer skills overschatten. Door het bijscholen van werknemers kunnen zij computerproblemen zelf verhelpen. Op deze manier kunnen werknemers weer sneller aan de slag en worden frustraties verholpen.

Voorkom vervuiling aan ICT apparatuur

Computerapparatuur is de sleutel tot succes in vele kantoren; vandaag de dag kán men niet meer zonder al deze apparatuur. Niet alleen de software kan problemen opleveren ook het niet reinigen van uw ICT apparatuur kan leiden tot onnodige storingen. Veel van deze apparatuur, zoals computers, printers en toetsenborden, trekken stof aan. Op den duur wordt hiermee de bedrijfszekerheid en het gebruikscomfort sterk beïnvloed.Nieuwsgierig naar de vervuiling van de ICT-apparatuur op uw kantoor? Vraag dan onze gratis hygiënemeting aan. Met speciale apparatuur meten we de aanwezigheid van Adenosine TriPhosphate (ATP)!